Výběr dodavatele zboží a výrobku pro prodej v Eshopu

Výběr dodavatele pro eshop

Jako začínajícího obchodníka na internetu vás čeká hledání a jednání s dodavateli. Může se stát (zvlášť tehdy, bude-li šíře sortimentu z úzce specializované kategorie velmi malá), že pomocí internetu nebo adresáře firem najdete dodavatele, který bude schopen zajistit jeho kompletní dodávání. V takovém případě bude proces dohadování podmínek a pozdější řešení logistiky jednodušší. Pokuste se ale zjistit, zda vám stejný sortiment nedodá i nějaký jiný velkoobchod či distributor. Budete pak mít na výběr mezi různými rabaty a více či méně odlišné patrně budou u každého z dodavatelů i služby a možnosti spolupráce.

Spíše se ale ocitnete v situaci, kdy budete muset dodávání zboží řešit prostřednictvím více subjektů. Taková situace je složitější, protože více dodavatelů znamená více času, který budete muset věnovat jednání a zařizování. S dodavateli se nemusíte scházet osobně, a pokud půjde o běžný typ výrobků a nebudete nakupovat přímo od malovýrobce, dostanete přístup do internetového systému, ve kterém budete moci dodavateli zasílat své objednávky.

Pokud s obchodováním začínáte, budete patrně muset přistoupit na podmínky vybraných dodavatelů. To se týká jak prodejní marže a způsobu placení, tak například i způsobu řešení dopravy. Proto hned na počátku zjistěte, jak rychle jsou schopni požadované zboží dodat, abyste mohli dodržet dodací lhůty směrem k zákazníkům, a také za jakých podmínek. Při zasílání poštou nebo zásilkovou službou musíte počítat s náklady navíc, které při malém objemu mohou velmi výrazně snížit váš rabat. Důležitý je také způsob zadávání objednávek, který může ušetřit drahocenný čas. Čemu se při prvních objednávkách, než dodavatel získá vaši důvěru, nevyhnete, je potřeba platit za veškeré dodané zboží hotově, ať už na základě proforma faktury (zboží bude odesláno, teprve až bude mít obchodník peníze na účtu), nebo v hotovosti při dodání.

Pokud se rozhodnete odebírat od nějakého dodavatele mimo Českou republiku, záleží na tom, zda sídlí v Evropské unii, či nikoli. Pokud podniká v rámci 27 států Unie, nevztahují se na obchod s ním žádná mimořádná cla ani poplatky. Kromě zvýšených nákladů na dopravu tedy nemusíte do konečné ceny zahrnout žádné další částky. Složitější je to ve chvíli, kdy se rozhodnete dovážet zboží ze zemí mimo Evropskou unii. V takovém případě se musíte registrovat na celním úřadě a získat tzv. číslo EORI, unikátní identifikátor pro komunikaci s celní správou. Problematika dovozu je velmi komplikovaná, a protože vždy záleží na typu zboží, které navíc může podléhat dalším předpisům (například licenčním dohodám nebo normám o hygienické a zdravotní nezávadnosti), vždy je vhodné obrátit se na celní úřad.

Podobně se postupuje i v případech, kdy si zboží ve vašem obchodě objedná zákazník ze zahraničí – jedná-li se o občana z některé členské země Evropské unie, neznamená to žádný problém a na prodej se vztahují stejná pravidla jako při obchodování na území České republiky. Při prodeji mimo Evropskou unii je třeba předložit celní formality a dohodnout se na způsobu proclení zboží a úhradě cla.

Komentáře byly uzavřeny.