Jak prodávat zboží v eshopu a sezónní zboží, výkyvy a strategie

Jak prodávat zboží v eshopu

Každý výrobek má svůj životní cyklus, během kterého poptávka po něm podléhá mnoha výkyvům. Klasickou ukázkou toho je sezonní zboží, jež zažívá největší boom v roční době, pro kterou je jeho používání typické. Tyto skutečnosti byste měli vzít jako provozovatelé internetového obchodu v úvahu.

Nabízení lyží na titulní stránce e-shopu v době letních veder, kdy lidé kupují zejména bazény, vybavení k vodě a outdoorové příslušenství, žádnou zvýšenou poptávku nevyvolá. Naopak dobře umístěná informace o tom, že za akční ceny nabízíte v sekci Akce, třeba ve spolupráci s výrobcem nebo dodavatelem, sadu na grilování, může znamenat velký příliv nových zákazníků.

Ukázka hledaností jednotlivých slov

Níže je graf hledanosti slova “plavky”. Každý rok vidíme obrovský nárůst hledanosti ve dvou letních měsících (desetinásobný). Pokud jste během ledna prodali 10 plavek, tak během července můžete očekávat prodej 100 plavek. Bez jakéhokoliv marketingu nebo dodatečné propagace. Přizpůsobte tomu své skladové zásoby. Rovněž počítejte s tím, že v zimních měsících váš příjem bude 10x nižší než během léta. Uzpůsobte tomu svoji nabídku a nezkrachujte při provozování eshopu v určitých obdobích.

Hledanost slova plavky

Níže je graf pro hledanost slova “parfémy”. V grafu naopak vidíme desetinásobný nárůst zájmu před Vánoci.

Hledanost slova parfémy

A níže statistika hledanosti pro slovo “zrcadla”. Zájem o zrcadla je po celý rok stejný . Resp. je mírně nižší na konci měsíce před výplatou a zájem mírně narůstá na začátku měsíce po výplatě. Tento rozdíl je ovšem minimální.

hledanost slova zrcadla

Z výše uvedených příkladů vyplývá mnoho skutečností. Například ta, že eshop prodávající plavky bude mít 2 velmi výdělečné měsíce a po zbytek roku si nemusí vydělat ani na svůj provoz (pokud v eshopu nebude prodáváno i jiné zboží). Naopak eshop se zrcadly nabízí stabilní příjem po celý rok.

Komentáře byly uzavřeny.